Til Gardermoen med «tømmerrenna»

Vi flyter, bare veldig fort! Nok en gang har Flytoget og gjengen i reklamebyrået Try fått frem budskapet på en utrolig sjarmerende måte når de ønsker å kickstarte ferien din i 210 kilometer. Nå kan du få en sniktitt på den morsomme filmen her på Tog24, og som får premiere til uken.

Mandag er det duket for premiere på Flytogets nye reklamevideo. Tog24.no skal ikke ta på seg jobben som filmanmelder eller vurdere markedsverdien av Flytogets siste markedsstunt, men det er lov å tenke nytt. Og for oss som kanskje hadde trodd at gjengen bak reklamefilmen skulle bruke berg og dalbanen som metafor til det å ha det «sinnsykt gøy» på Norges raskeste tog, så ble det bare enda mer sprøtt når den reisende familien tok «Tømmerrenna» til flyplassen.

Det hele starter veldig virkelighetstro. Vi følger den småredde pappaen bakerst i «stokken» i det familien tar fart høyt over Oslos nye fjordby Bjørvika og Sørenga for deretter å suse gjennom Oslo S og videre opp på Romerrikes «Po-slette». Her farer de gjennom landskapet med en troverdighet så vi skulle tro AI-spøkelset hadde vært frempå med pensel og lerret. Syklende barn under en jernbanebru blir troverdig dusjet ned når feriefamilien tar seg fram mot endestasjonen Gardermoen. Og for en sorti. Bløte som katter tar de koffertene ut av tømmerstokken sin. Herlig uanfektet som om resten av ferien skal brukes til å tørke klær. Alt avhenger jo da av destinasjonen (smilefjes hele veien).

–Ser vi på reklamehistorien til Flytoget har humor og menneskelig innsikt alltid vært sentralt. Mye av magien rundt vår merkevare er skapt gjennom kommunikasjon hvor fart og forenkling har spilt hovedrollen. Så når vi nå skulle lage ny kommunikasjon har vi jaktet på en «wow-faktor» som evner å befeste vår posisjon som den raskeste og enkleste veien til og fra OSL. Vi har bevisst jaktet en kampanje som evner å overraske og underholde slik at folk tar stilling til oss, sier leder marked og merkevare i Flytoget, Lotte Mathilde Quèru.

Det er ikke første gangen vi lar oss sjarmere mer og mindre i hjel av norsk intelligent markedsføring. Personlig er en av mine store favoritter forrige film fra det samme teamet som nå har laget tømmerrenne-stuntet. Den lille jenta som ville vite hvorfor de ikke flyr når det toget går så fort, men hvor storebror forklarer at det gjør de, –men bare veldig lavt. Det er å formidle enkle budskap, så både hjerte og hjerne forstår. Kanskje mest hjerte, og det er jo sjelden feil.

Sjekk den forrige her:

Fakta:

Hvert år reiser over 5,5 millioner mennesker med Flytoget til og fra Oslo lufthavn. Selskapet har 218 daglige avganger og landets mest fornøyde kunder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Relaterte saker

Jernbanetilsynet har gitt klarsignal for oppstart av turisttoget «Norient Express»

Statens jernbanetilsyn har gitt klarsignal for turisttoget «Norientexpressen» på tross av innsigelser fra både Vy og Jernbanedirektoratet. SJ Norge er involvert i pionerprosjektet som leverandør og operatør av togene som blir et nytt og unikt turistkonsept.  Det er gitt konsesjon ut fra et beregnet passasjergrunnlag på 3000 ifølge Jernbanetilsynet. Nordens første rendyrkede turisttog beregnet for […]

Les mer

Når tog dør puster det liv i andre gamlinger

Tro det eller ei, men også noe så metalldødt som et tog har sin levetid. Kravet til universell utforming gjør at gamle tog må si takk for seg og ender opp på en metallkirkegård i Øvre Eiker like utenfor Drammen. Så lenge vi ikke snakker museumsverdi så er levetiden til et tog cirka 40 år. […]

Les mer

Direktøren i Norske tog kaller 2024 for togtrafikkens «Annus Horribilis»

Det har vært et meget utfordrende år for togtrafikken ifølge Norske togs direktør Øystein Risan. Han vet hvor skoen trykker for det er hans ansvar å levere materiellet som daglig frakter tusenvis av forventningsfulle kunder rundt på skinner i Norge. Men han er ikke villig til å ta hele ansvaret for dette «fryktelige året» alene. […]

Les mer