Vi flyter, bare veldig fort! Nok en gang har Flytoget og gjengen i reklamebyrået Try fått frem budskapet på en utrolig sjarmerende måte når de ønsker å kickstarte ferien din i 210 kilometer. Nå kan du få en sniktitt på den morsomme filmen her på Tog24, og som får premiere til uken.
Mandag er det duket for premiere på Flytogets nye reklamevideo. Tog24.no skal ikke ta på seg jobben som filmanmelder eller vurdere markedsverdien av Flytogets siste markedsstunt, men det er lov å tenke nytt. Og for oss som kanskje hadde trodd at gjengen bak reklamefilmen skulle bruke berg og dalbanen som metafor til det å ha det «sinnsykt gøy» på Norges raskeste tog, så ble det bare enda mer sprøtt når den reisende familien tok «Tømmerrenna» til flyplassen.
Det hele starter veldig virkelighetstro. Vi følger den småredde pappaen bakerst i «stokken» i det familien tar fart høyt over Oslos nye fjordby Bjørvika og Sørenga for deretter å suse gjennom Oslo S og videre opp på Romerrikes «Po-slette». Her farer de gjennom landskapet med en troverdighet så vi skulle tro AI-spøkelset hadde vært frempå med pensel og lerret. Syklende barn under en jernbanebru blir troverdig dusjet ned når feriefamilien tar seg fram mot endestasjonen Gardermoen. Og for en sorti. Bløte som katter tar de koffertene ut av tømmerstokken sin. Herlig uanfektet som om resten av ferien skal brukes til å tørke klær. Alt avhenger jo da av destinasjonen (smilefjes hele veien).
–Ser vi på reklamehistorien til Flytoget har humor og menneskelig innsikt alltid vært sentralt. Mye av magien rundt vår merkevare er skapt gjennom kommunikasjon hvor fart og forenkling har spilt hovedrollen. Så når vi nå skulle lage ny kommunikasjon har vi jaktet på en «wow-faktor» som evner å befeste vår posisjon som den raskeste og enkleste veien til og fra OSL. Vi har bevisst jaktet en kampanje som evner å overraske og underholde slik at folk tar stilling til oss, sier leder marked og merkevare i Flytoget, Lotte Mathilde Quèru.
Det er ikke første gangen vi lar oss sjarmere mer og mindre i hjel av norsk intelligent markedsføring. Personlig er en av mine store favoritter forrige film fra det samme teamet som nå har laget tømmerrenne-stuntet. Den lille jenta som ville vite hvorfor de ikke flyr når det toget går så fort, men hvor storebror forklarer at det gjør de, –men bare veldig lavt. Det er å formidle enkle budskap, så både hjerte og hjerne forstår. Kanskje mest hjerte, og det er jo sjelden feil.
Sjekk den forrige her:
Fakta:
Hvert år reiser over 5,5 millioner mennesker med Flytoget til og fra Oslo lufthavn. Selskapet har 218 daglige avganger og landets mest fornøyde kunder.