Skitogene en suksess

SJ Norge mener de har fått en ubetinget suksess med sine «ski-tog» til Hafjell og Kvitfjell. Det sender også et signal om at så lenge togselskapene tilpasser sine tilbud, så vil folk benytte toget i langt større grad.

I løpet av den korte tiden siden åpningen av Kvitfjell stasjon i begynnelsen av januar, har SJ Norge solgt 3.440 togbilletter. I samme periode var det også 2.200 kunder som reiste med tog til og fra Hafjell. Dette er en økning på 34 % sammenlignet med fjorårssesongen.

Les også: https://www.tog24.no/med-skitoget-rett-inn-i-ol-bakkene/

–Dette viser at hvis produktet er bra, velger mange bort bilen for å komme seg til fjells. Vi tar dette som et tegn på at folk ønsker å reise klimasmart så lenge forholdene legges til rette. Når det er to minutter å gå fra stasjonen til skiheisen, og det er skifterom og skap tilgjengelig, er dette å ta kundene på alvor, sier Rikke Lind, direktør i SJ Norge.

Kvitfjell stasjon har vært nedstengt i lang tid. Lokale aktører har i mange år forsøkt å få åpnet den igjen, men det var først da SJ Norge igjen valgte å ta initiativet til «skitoget», at ting begynte å røre på seg.

Vi tok dem på alvor og turte å satse. Et eksempel på hvorfor vi trenger flere aktører. Konkurranse er bra. Det driver oss fremover, sørger for nytenkning og kundefokus i jernbanen, sier Lind.

SJ direktør Rikke Lind er fornøyd med utviklingen siden oppstarten i januar i år. Foto: SJ Norge

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Relaterte saker

VY får slakt av kundene på «Trustpilot»

«Ubrukelige amatører»! Ingen kjære mor å kjøre tog på Østlandet. På det anerkjente omdømmestedet «Trustpilot» får VY kun en stjerne av 91 prosent av de som har vurdert togselskapet. Tre personer gir fem stjerner som er maks score. Om de er modige eller bare dumdristig, ja det kan vi jo la VY selv svare på. […]

Les mer

Full forvirring – utrullingen av prestisjeprosjektet ERTMS satt på vent

Fullt kaos rundt utrullingen av ERTMS. Prestisjeprosjektet som skulle gjøre Europeisk jernbane både sikrere, mer sømløs og raskere er utsatt på ubestemt tid. Underleverandørene klarer ikke å levere, og «sammenfallende utfordringer», er blant årsakene. Nå må vi legge helt nye planer, sier Bane NOR til tog24. Bane NOR var altså godt i gang med å […]

Les mer

De ti raskeste togtypene i 2024

Nå må flyene passe seg for togene går stadig raskere, og at verdens raskeste tog i 2024 er et flytog. Ja da blir sammenligningen enda mer aktuell. Nå har tog slått flere rekorder og toppen er så langt nådd med over 600 kilometer i timen. Det tar nok enda noen år før vi kan oppleve […]

Les mer