Løftet av symboltunge bruelementer har startet ved Ringebu

Nå i morgentimene startet verdens største beltegående kran på jobben med å løfte de to bruelementene ved Randklev i Ringebu. To ganger 270 tonn skal nå heves og senkes ned på den enorme plattformen på fem mål som er laget fro anledningen.

Du kan følge arbeidene direkte ved å følge linken under. Der kan du også se filmen som ble laget av Bane NOR i slutten av forrige uke, og som viser jobben som er gjort for å få den enorme kranen på plass.

Her er første element på vei mot landingsplassen. Foto: Bane NOR

Tog24 besøkte anleggsplassen så seint som tirsdag i forrige uke, hvor vi laget en rapport fra flere byggeplasser hvor man nå forbereder åpning av større deler av Dovrebanen for å redusere tiden om bord i buss i stedet for tog. SJ Norge som kjører passasjerer mellom Oslo og Trondheim ser nå frem til at Fåvang stasjon åpner i begynnelsen av desember, og at deres passasjerer får redusert tiden om bord i bussen til bare 15 minutter, og det skjer mellom Fåvang og Ringebu stasjon.

https://kunde.byggekamera.no/?p=821&c=1068

Her kan du lese vår reportasje om utbedringsarbeidet som Bane NOR gjør langs flere deler av Dovrebanen.

Foto: Bane NOR
Foto: Bane NOR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Relaterte saker

Nytt nettverk skal samle kunnskap om vedlikehold på jernbanen

 I forrige uke ble et nytt innovasjonsnettverk startet i regi av Jernbanedirektoratet. Nettverket skal fokusere på innovativt vedlikehold, og er åpent for personer som kan bidra tverrfaglig med nye tanker og innspill om bedring av tog og infrastruktur. Målet med arbeidet er ganske klart. Å øke innovasjon og teknologiutvikling på jernbanen ved å bygge relasjoner, […]

Les mer

Brygger opp til bråk om nye tog til Rørosbanen

Makan til arroganse mener FrP`s Tor Andre` Johnsen om svaret Jernbanedirektoratet har gitt til NRK etter at et enstemmig storting vedtok at det snarest mulig skulle kjøpes fire nye tog til Rørosbanen. Nå sier altså Jernbanedirektoratet at dette ikke kan skaffes før om syv år. Sånt blir det bråk av. –Nå har vi et enstemmig […]

Les mer

Svenskene med store ambisjoner i ny rapport – Jernbanedirektører følger opp med å si at «Sånn løfter vi jernbanen på under 10 år»

Det foregår en intens debatt i Sverige rundt det store «Jernbaneløftet». Initiativetet «Omtag Svensk Järnväg» la denne uken frem en rapport som blant annet kom med konkrete forslag for hvordan den svenske jernbanen kunne optimaliseres på bare 10 år. Direktørene i henholdsvis SJ AB og Green Cargo følger opp med full støtte til forslagene i […]

Les mer