«Godstoget som forsvant» – en informasjonsfilm om forsinkelser fra NSB

Med humor kommer man langt. Med god kommunikasjon kommer man enda lenger. Det gjelder bare å tro på budskapet. Et apropos til denne vinterens mange forsinkelser, spesielt på Østlandet.

Samferdselsministeren sa i «Jernbanetalen» at alt kommer til å bli bedre når det nye digitale trafikkstyring- og signalsystemet ERTMS blir innført. Det kan ta noen år, men den som venter på noe … osv. Imens kan jo alle de som tror at ting var bedre før, kose seg med denne godbiten av en informasjonsfilm. Om viktigheten av gode varslingsrutiner og informasjon. Her var alle virkemidler lov. Husk: En reisende = like en kunde. «Typisk NSB»! Fra den gang humoren satt løst hos gamle (gode) NSB. Om alt var bedre før, jammen ikke sikker lenger.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Relaterte saker

Natur og Ungdom får politisk støtte for sitt krav om at Østfoldbanens Østre Linje gjenåpnes 

Natur og Ungdom har på sitt landsstyremøte i helga blitt enige om å kreve gjenåpning av Østfoldbanens østre linje for persontrafikk og godstransport mellom Mysen, Rakkestad og til Sarpsborg. De får full støtte fra Indre Østfold regionråd. Tilbudet ble lagt ned ved utgangen av 2002. I begrunnelsen for vedtaket heter det at uttalelsen heter det […]

Les mer

Du kan trygt toge til ski-VM tross utfordringer med «oppvarmingen»

Om ikke forberedelsene har vært gunstige, sier SJ Norge de nå står klare på mange plattformer rundt om i landet for å «toge» folk frem til arrangørbyen og ski-VM i Trondheim. Fra og med onsdag 26. februar og frem til og med søndag 9. mars vil Trondheim være både navle og midtpunkt for verdens vintersportere. […]

Les mer

Nå har sørlendingene fått eget «Skitog»

Go-Ahead har denne vinteren tilbud om eget ski-tog som går fra Kristiansand til alpinparken Skimore i Kongsberg. Tilbudet gjelder hver lørdag i februar og mars, og det gir deg rabatter på heiskort i et av østlandsområdets fineste alpinanlegg. Togselskapene jobber aktivt for å skape egne konsepter som skal styrke kundegrunnlaget. For to år siden lanserte […]

Les mer