De fleste norske fotballspillere kommer fra et sted i Norge hvor det meste startet på ei løkke eller ved en garasjeport. For Antoni Nusa, som nå er proff i tyske RB Leipzig og driblekonge på den norske kanten, startet det på lille Langhus utenfor Oslo. En lang reise, og mange flytogturer senere skulle han få spille den rollen han har i dag. Som et stort forbilde for veldig mange, ikke minst for de unge spillerne fra Langhus.
Han var dagens overraskelse. Og det ble det til gangs. Ingenviste noe, men da forbildet Antonio Nusa steg av toget så alle gutteansiktene ut som Munchs berømte skrik. Det ble en uforglemmelig togtur på småguttene fra Langhus.
–Jeg er stolt over at vi i Flytoget endelig har lansert vår nye kampanje med Antonio Nusa! Dette har vi jobbet med lenge. Antonio Nusa er en av Norges mest spennende og lovende fotballtalenter, og vi er glade for å samarbeide med han i en periode der engasjementet rundt landslaget er ekstra stort. Norge til VM 2026, eller? Spør ansvarlig for kampanjen Camilla Hellum i Flytoget.
I kampanjen har de med oss Gutter 11 fra Langhus – stedet der Antonio Nusa trådte sine barnefotballsko. Guttene som deltar trodde de skulle være med på en helt vanlig reklameinnspilling for Flytoget, men overraskelsen ble desto større når fotballforbildet fra Langhus plutselig stod foran dem på perrongen. Det ble en veldig spesiell dag for alle som var med ifølge Hellum.

Jeg er glad for at en del av jobben min er å få være med på å skape opplevelser som varmer langt inn i hjertet. Det har vært spennende å jobbe med aktører som ikke er skuespillere, alle rekasjonene og gledesutbruddene til barna helt ekte og spontane, forteller hun.
Det ligger selvsagt i kortene når vi snakker reklamefilm at den skal ha et budskap. Nå handler det om kundefordeler for barn og ungen under 16 år som kan reise gratis i følge med en voksen. Produksjonsteamet bak, var både glade og overrasket over at alle foreldrene som var involvert, klarte å holde alt forarbeidet hemmelig. Det ble den overraskelsen alle hadde håpet på og som blir selve hjerterytmen i filmen.
Se filmen her: https://www.youtube.com/watch?v=leV2-7tZ1GM
–Antonio Nusa er en profil som engasjerer og inspirerer, både på og utenfor banen. Han representerer en ny generasjon rollemodeller med sterk lokal forankring. Vi er stolte av å samarbeide med ham og å vise frem Flytoget som et bærekraftig, trygt og barnevennlig valg for reisende til og fra Oslo lufthavn. Dette samarbeidet gir oss muligheten til å knytte merkevaren vår til gode forbilder, samtidig som vi synliggjør noen av de mange fordelene ved å reise med Flytoget, sier Lotte Mathilde Queru, markedssjef i Flytoget.



